maandag 13 februari 2017

GLUTENVRIJ BIJ ACTION

Vandaag deed ik boodschappen bij Action.
Glutenvrije producten worden daar ook steeds vaker verkocht,
tegen een zacht prijsje.


In de winter heb ik dikwijls last gehad van Periorale Dermatitis.
Dit is een eczeem rondom de mond, ook wel Clownseczeem genoemd.
Na meerdere keren antibiotica,
ben ik erachter gekomen dat ik het ook via mijn voeding kan genezen.
Dan is de keuze natuurlijk makkelijk gemaakt!:
De dermatitis vlamt bij mij op bij buikpijn en wanneer mijn darmen rustig zijn
(dat gebeurt als ik geen koemelk en gluten eet) dan wordt mijn huid dat ook.
Antibiotica heeft op de lange duur juist het tegenovergestelde effect,
omdat het mijn darmflora aantast.

Het houdt dus vrij eenvoudig in dat ik gluten en koemelk uit mijn dieet moet schrappen.
Ik zeg eenvoudig, omdat het tegenwoordig ook daadwerkelijk zo is!
Bijna alle winkels verkopen glutenvrij en ook de horeca is er steeds meer in thuis.
Een bijkomend voordeel is dat het bij sommige winkels,
zoals Aldi en Action, nog goedkoop is ook.

Mijn kassabon zag er als volgt uit:




Pasta en pannenkoekenmix van het Glutenvrije merk "Fonte del gusto"
1.25 en 0.99 euro



Gezonde tussendoortjes: vijgen met rijstmeel (1,49), dadels (0,69),vijgenbrood(1,95) en ongezouten amandelen(1,79)

Biologische kruidenthee van het merk Amarti.
Deze is niet heel goedkoop (1,95) maar wel super lekker.


Bij ieder zakje vind je een nieuwe spreuk. 
Deze thee doet me qua smaak en stijl sterk denken aan Yogi thee.
Maar dan de goedkope(re) variant!

Tot slot kocht ik nog kikkererwten (0,49) voor het maken van Hummus

en een sheet masker (0,55) met hoog gedoseerd Vitamine C*


*Note: ik heb het masker inmiddels gebruikt en ik het is niet voor herhaling vatbaar.
Het veroorzaakt bultjes op mijn huid en het parfum ruikt extreem chemisch.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten