maandag 29 februari 2016

LICHTPUNTJES

Alle 14 eieren hebben een andere inhoud

Ik woon in een buurt waar de buren elkaar op straat vaak aanspreken 
en het viel me op dat velen de laatste tijd wat aan het klagen zijn.
Over het druilerige weer, over alle griepvirussen die heersen, 
over dat het maar snel lente moet worden, 
over de bouwwerkzaamheden, over vuilnis dat anoniem wordt achtergelaten, 
over het lastig parkeren, noem maar op.
Ik besloot dat het weer tijd werd voor een projectje.



Eens in de zoveel tijd vind ik het leuk om anoniem een actie te bedenken in de buurt.
Gewoon, omdat ik daar blij van word en ook omdat ik merk dat anderen er 
blij van kunnen worden. 

Zo heb ik eerder een actie uitgehaald met bloemen.
Er werden bij ons in de buurt glasvezelkabels aangelegd, 
bij ieder huis stak er een kabel de grond uit.
Op een zekere nacht ben ik met groene rietjes en bloemen op pad gegaan.
De rietjes pasten precies om de kabel en in het rietje stak ik de bloemen.
Zo had de volgende ochtend ineens iedereen een bloem groeien voor de deur.
Ik hoorde mensen speculeren dat het wel een charmeoffensief zou zijn vanuit een internetaanbieder 
en in de buurtkrant werd een oproep gedaan wat dit nu toch kon zijn.

Deze keer bedacht ik iets met de lege hulzen van surprise eieren die ik had gespaard.
Het is weer bijna Pasen en het leek me een leuk idee om eieren te verstoppen in de buurt.
Eieren met een verassing erin en met wat mooie woorden, een lichtpuntje op de dag.
Een lichtpuntje....dat bracht me op het idee om in de eieren lampjes te verstoppen zodat ze licht zouden geven. 
Op die manier zouden ze ook makkelijker (in het donker) te vinden zijn.

Met een labelwriter maakte ik de tekst "open mij"

Ik ging aan de slag.
Ik heb verschillende quotes verzameld die me aanspraken (vooral via het blad "FLOW")
en deze uitgeprint op klein formaat. Bij de quote ben ik materiaal gaan verzamelen dat ik 
nog had liggen en in het ei zou passen.
Ook stopte ik in ieder ei een vingerlampje dat ik bij Action kocht.
Hieronder zie je een paar voorbeelden.
Ik had 14 eieren in totaal, allemaal met een andere inhoud.



Quotes uit FLOW

Het paste allemaal net




Toen alle eieren klaar waren ben ik op een avond, samen met mijn dochtertje,
de lichtgevende eieren gaan verstoppen. Zo onopvallend mogelijk.
Ze vond het fantastisch om te doen.

Twee dagen later zijn we gaan kijken of de eieren er nog lagen.

Ze waren allemaal weg!
Hier en daar vonden we nog een lege huls en op andere plekken was het zichtbaar
dat er een ei was geopend door bijvoorbeeld de confetti die er nog lag.






Ik heb geen flauw idee wie de eieren heeft gevonden en dat gegeven maakt me blij.
Ik heb ook geen idee of mensen het leuk hebben gevonden, 
maar ik en Nore hebben in ieder geval de grootste lol gehad. 
Wellicht komen we erachter wanneer de nieuwe buurtkrant op de deurmat valt.

Mocht je het een leuk idee vinden voor bij jou in de buurt, vooral doen!
Het kost je tijd, niet veel geld.
De vingerlampjes heb ik gekocht bij Action, 5 voor 85 cent.
Helaas hebben ze ze niet altijd.
In dat geval worden ze ook verkocht in winkels als "SoLow",
maar daar zijn ze wel een stuk duurder:
1,50 per 4.








1 opmerking: