woensdag 10 juni 2015

GRATIS BLOEMEN

De tijd van het jaar om een prachtig veldboeket te plukken


Ik hou van bloemen in huis, maar helaas heb ik niet altijd het budget 
om een mooie bos bloemen te kopen. Geen probleem in dit seizoen van het jaar, 
de lente is een perfecte tijd om de meest prachtige veldboeketten te plukken. 
Helemaal gratis en ook nog leuk om te doen, zeker samen met kinderen.



Tegenwoordig zie je steeds vaker dat er braakliggende terreinen in de stad
 worden gezaaid met de meest kleurrijke veldbloemen. 
Het is zelfs verheven tot een vorm van Street Art; 
ook wel Flowerbombing genoemd. 
Balletjes vol met zaad worden dan in een veld gegooid.


Bij ons in de buurt is zo'n veld en ik vind het heerlijk om met mijn dochtertje daar
bloemen te gaan plukken. Samen zwerven we dan door het veld totdat we een mooie 
bos bloemen bij elkaar hebben verzameld.


We hebben zelfs mensen aangestoken vermoed ik, want ik zie er steeds vaker mensen 
rondscharrelen. Naast dat je naar huis gaat met een prachtig boeket heb je er ook de meest leuke ontmoetingen. 
Het lijkt even of de tijd stil staat, een heerlijk ontspannen bezigheid.

OERRR heeft op dit moment samen met Weleda een actie waarbij je een gratis 
zaadbommenpakket  kan afhalen bij Weleda verkooppunten zoals EkoPlaza, de Tuinen of Erica.
OERRR is de kindervariant van Natuurmonumenten en organiseert allerlei leuke (gratis)
activiteiten voor kinderen in de natuur.

Wil je meer weten over deze gratis actie of OERRR, klik hier


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten