zaterdag 23 mei 2015

DIY REINIGINGSPADS

Hypoallergene, antibacteriële oogreinigingspads. In een handomdraai gemaakt met kokosolie.

Al jaren was ik op zoek naar de perfecte oogmake-up removerpads.
Ik heb er verschillende getest, maar was nooit echt tevreden.
Ze haalden mijn waterproof make-up er niet goed af, of irriteerden mijn ogen.
Sinds kort heb ik de perfecte pads gevonden en ze zijn makkelijk zelf te maken, 

daarmee ook nog eens super goedkoop!

De reinigingspads zijn heel makkelijk te maken.
Alles wat je nodig hebt is wat kokosolie, wattenschijfjes en een (gebruikt) potje.
Ik gebruik een potje waarin normaalgesproken de oogmake-up reinigingspads
 van de kruidvat worden verkocht. 
Ook deze pads hebben moeite mijn waterproof make-up te verwijderen 
en ik zal ze daarom niet snel nog eens kopen.
De kokosolie koop ik bij Aldi, een hele pot voor 2,99 euro.
Kokosolie heeft een vaste structuur tot 24 graden, dan wordt het vloeibaar.


 Doe ongeveer 6 eetlepels in een kannetje of kommetje en maak het vloeibaar au bain marie 
of boven een kaars. 


 Voor de rijpere huid kan je eventueel nog 6 druppels vitamine E olie toevoegen.
Bij Aldi verkopen ze Vitamine-E capsules die je in de vloeibare kokosolie uit kan knijpen. 
Vitamine E en kokosolie hebben beide antibacteriële eigenschappen,
je hoeft dus niet bang te zijn dat de pads onhygiënisch zijn bij het gebruik op de ogen.


Leg de wattenschijfjes met de geribbelde bovenkant naar boven in het potje.
Het beste gebruik je wattenschijfjes van 100% katoen, deze koop je bij de natuurwinkel.
Vul het tot de rand.    


Voeg de kokosolie beetje bij beetje toe, 
zodat alle wattenschijfjes zich vol kunnen zuigen met olie. 
Draai vervolgens de dop er goed op en schud het potje zodat
de olie nog beter kan verdelen.
Zet dan het potje in de koelkast zodat de olie weer hard wordt en zich gelijkmatig 
vastzet in de watjes (anders zou de olie teveel naar de onderkant zakken)
Na een half uur kan je het potje uit de koelkast halen
 en zijn je reinigingspars klaar!
Je zou ze eventueel ook kunnen gebruiken voor het hele gezicht,
maar ik vind ze vooral prettig voor het verwijderen van (waterproof) oogmake-up.

*TIP* voor gebruik.
Hou de pad voordat je gaat poetsen eerst even rustig tegen je ooglid aan.
Het krijgt op die manier de kans om warm te worden zodat de kokosolie kan smelten.
Als de kokosolie gesmolten is kan je voorzichtig de make-up wegpoetsen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten